WIADOMOŚCI

Godzina policyjna w F1 od sezonu 2011
Godzina policyjna w F1 od sezonu 2011
Zgodnie z zapowiedziami FIA opublikowała pełny regulamin sportowy i techniczny na sezon 2011. Po piątkowym spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych ciało zarządzające Formułą 1 opublikowało jedynie zarys planowanych zmian teraz udostępniając pełną wersję.
baner_rbr_v3.jpg
Dzisiaj każdy może dokładnie przeczytać cały regulamin, który zakłada między innymi wprowadzenie godzin zakazujących pracy ekipom przy bolidach w trakcie weekendu GP.

W myśl nowych przepisów zespoły nie będą mogły pracować przy bolidach od północy do 6:00 rano, gdy treningi zaczynają się o 10:00 i od 1:00 do 7:00 gdy treningi zaczynają się o 11:00.

„Żaden członek zespołu, który odpowiada za operacje przy bolidach nie może przebywać w granicach toru podczas dwóch sześciogodzinnych okresów, które rozpoczynają się na 10 godzin przed planowanych startem P1 [pierwszy trening] i P3 [trzeci trening].”

„Niemniej każdy zespół indywidualnie będzie mógł czterokrotnie dokonać wyjątku od tej reguły podczas całego sezonu.”

Wyjątkiem zastosowanym jedynie w sezonie 2011 ma być zezwolenie na bezkarną wymianę skrzyni biegów, która w przyszłym sezonie będzie musiała wytrzymać pięć kolejnych GP, podczas pierwszej wymagającej tego sytuacji.

„Jedynie w sezonie 2011 i za wyjątkiem ostatniego wyścigu mistrzostw, każdy kierowca będzie mógł wykorzystać drugą skrzynię biegów bez nakładania kary, gdy stanie się to konieczne po raz pierwszy w sezonie. W takich warunkach zastępowana skrzynia biegów będzie musiała ukończyć jedynie wyścig którego dotyczy.”

Regulamin pokazuje także jak kierowcy będą karani za złamanie przepisu dotyczącego obowiązkowego wykorzystania dwóch mieszanek na suchą nawierzchnię toru podczas wyścigu.

„Gdy wyścig zostanie zawieszony i nie będzie mógł zostać wznowiony, kara 30 sekund zostanie doliczona do czasu każdego kierowcy, który nie wykorzystał obu specyfikacji opon na suchą nawierzchnię podczas wyścigu. Niemniej każdy kierowca, który ukończy wyścig nie wykorzystując dwóch specyfikacji opon na suchą nawierzchnię zostanie wykluczony z wyników wyścigu.”

FIA potwierdziła także przywrócenie reguły 107 procent w myśl, której zawodnicy, którzy w Q1 nie osiągną czasu 107 procent najszybszego kierowcy w tej sesji nie zostaną dopuszczeni do wyścigu. Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami FIA zakazała także stosowania systemu F-duct oraz podwójnych dyfuzorów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

41 KOMENTARZY
avatar
kempa007

13.12.2010 18:18

0

sie zbieglo w czasie opublikowanie takigo newsa ;-)


avatar
mroczkow

13.12.2010 18:29

0

Ciekawe czy wielka trójca (HRT, Team Lotus i Marusia Virgin) będzie regularnie startowała w gp w przyszłym sezonie?


avatar
lukasz1

13.12.2010 18:35

0

2. mroczkow Myślę że Virgin, a zwłaszcza Lotus nie będzie miał problemu z zakwalifikowaniem się do wyścigu. Sprawa gorzej wygląda w wypadku HRT, o nich nic nie wiadomo, może ktoś ich wykupi, a dokładniej miejsce w f1, bo to co mają...


avatar
pawlak3

13.12.2010 18:43

0

nie wiem, czy dobrze rozumiem jeśli chodzi o wykorzystanie dwóch mieszanek - jeśli wyścig będzie pół-suchy, pół-mokry, to jeśli ktoś pojedzie tylko na np. twardych slickach i intermediatach dostanie karę?


avatar
theadzik

13.12.2010 18:44

0

Na początku tego sezonu nowe ekipy miały problem z uzyskaniem tych <107%. Jednak pod koniec sezonu wyglądało to trochę lepiej. Np. GP Korei, Senna uzyskał ~106% czasu Hamiltona. Wielki sukces !


avatar
fanAlonso=pziom

13.12.2010 18:45

0

czyli zastępowana skrzynia będzie mogła byc uzyta tylko podczas jednego wyścigu a jak wyścig zostanie przerwany i kierowca będzie miał później zaplanowaną zmianę opon to kara ??? jak dla mnie trochę niesprawiedliwe


avatar
kempa007

13.12.2010 18:48

0

4. pawlak3 nie jak zakladaja deszczowki to obowiazek uzycia dwoch mieszanek suchych przestaje obowiazywac.


avatar
jeffhardywwe

13.12.2010 19:35

0

Powiedźcie mi bo ja nie ogarmniam, o co chodzi z tą regułą 107%, o co chodzi z tym czasem 107% najszybszego kierowcy. Przecież sto procent to tyle samo a 107 to szybciej.


avatar
Nuhtylupik

13.12.2010 19:44

0

8. Jakto szybciej? załóżmy że zwycięzca uzyskał czas 1.30.000 to wtedy 107% tego czasu wynosi dokładnie 1.36.300


avatar
chmurnik

13.12.2010 19:44

0

przykladowo jezeli w Q1 najlepszy czas orkazenia to bedzie 1.30.00 to jezeli ktos bedzie mial czas dluzszy niz 107% (90sek * 107%=96,3sek) to nie bedzie mogl wziasc udzial w wyscigu. Na ktoryms portalu byla juz rozpiska jak by wygladaly wyscigi w tym sezonie gdyby wprowadzic regułę 107% to wyszło ze chyba tylko w 5 GP nie bylo by pelnej stawki , a maxymalnie odpadalo 2 kierowcow wiec nie duza roznica


avatar
neox

13.12.2010 19:47

0

8. jeffhardywwe 107 to szybciej? Jesteś tego pewny? Weźmy np. czas 1 min i 40 sek ( inaczej 100 sek) - PP - Pole Position - jest to 100% czyli 107 procent tego czasu to czas 107 sek a co za tym idzie 1 min i 47 sek. Proste?


avatar
jeffhardywwe

13.12.2010 19:49

0

neox dzięki teraz już ogarniam ;p


avatar
konradosf1

13.12.2010 20:03

0

HRT będzie jeździć na styk. Nie ma troche wyjaśnionego co będzie jeśli kierowca nie będzie mógł startować w Q


avatar
21focus

13.12.2010 20:09

0

może mi tutaj ktoś pomoże... szukam strony z powtórkami wyścigów... kiedyś miałem w zakładkach taką rosyjską stronę gdzie były wszystkie powtórki Q treningów i wyścigów.... może ktoś z was wie jak ten ruski serwis się nazywał???


avatar
pawlak3

13.12.2010 20:25

0

@7. kempa007 dzięki za wyjaśnienie; po przeczytaniu newsa kwestia deszczówek wydała mi się dziwna, jednak nie było to wyjaśnione w tekście ;-) swoją drogą, to nie przypominam sobie, aby ktoś w sezonie 2010 i poprzednich nie użył dwóch typów mieszanek... co do reguły 107%; ma ona obowiązywać w każdych warunkach? bo jeśli pogoda zacznie płatać figle i warunki będą zmienne, może być tak, że odpadnie kilka bolidów w tym możliwe, że nawet te przyzwoite np. w tegorocznym GP Brazylii (wg moich szybkich obliczeń) oprócz 6 zawsze najwolniejszych odpadliby z wyścigu oba STR i Force India oraz Heidfeld


avatar
azazel

13.12.2010 20:32

0

14. 21focus http: //f1. f-e-n. net/index. php/url13015


avatar
21focus

13.12.2010 21:38

0

16. azazel dzięki wielkie. ufff te weekendy bez formuły są straszne dobrze że są jeszcze powtórki :)


avatar
gregn

13.12.2010 21:40

0

Aż tak znów źle to nie jest. Z obliczeń wykonanych na konkurencyjnym portalu, wynika że na początku sezonu wylecieliby: Bahrain (Senna i Chandhok), Australia (nikt), Malezja (di Grassi), Chiny Monako Turcja Europa (nikt), Hiszpania (Senna), Kanada (Chandhok). Jest więc wiele wyścigów w których startowaliby wszyscy.


avatar
Chyllus

13.12.2010 21:50

0

@1. kempa007 nikt nie zrozumiał? ;)


avatar
mariusz-f1

13.12.2010 22:47

0

1.kempa007 - Pisałeś tego newsa, w przyciemnianych okularach ? ;-)


avatar
Bartik

14.12.2010 00:43

0

Właśnie a co będzie gdy w Q1 ktoś nie przejedzie jeszcze kółka pomiarowego i bolid sie zepsuje, nie wezmie udziału w wyscigu ? Było by bez sensu.


avatar
masabitumiczna

14.12.2010 09:43

0

np. Alonso w Monaco


avatar
Smola

14.12.2010 09:49

0

Po co nam faszyzm w Formule 1?


avatar
Sonic80

14.12.2010 09:54

0

6 "a jak wyścig zostanie przerwany i kierowca będzie miał później zaplanowaną zmianę opon to kara ??? jak dla mnie trochę niesprawiedliwe" Chyba sprawiedliwe, dajmy na to ktoś ma strategię zmienić opony na 1 okrążeniu i jechać cały wyścig na drugim komplecie. Jakby nie patrzeć straci coś koło 30 sek. Przypadek w drugą stronę, to jazda do ostatniego okrążenia na pierwszym komplecie i plan zmiany na 2 komplet na tym ostatnim. Jeżeli wyścig przerwaliby dwa okrążenia przed końcem, ktoś z taką taktyką byłby jeden pit stop do przodu.


avatar
kempa007

14.12.2010 10:02

0

24. Sonic80 tak z tego wynika.


avatar
Piotre_k

14.12.2010 10:45

0

24. Sonic80: strategia zmiany opon na pierwszym okrążeniu może wynikać tylko z SafetyCara albo dotyczyć zespołu, który nie ma szans na osiągnięcie czegokolwiek w wyścigu. Więc nie chodzi tu o żadną sprawiedliwość. FIA wprowadza socjalizm do F1: wszystko musi być odgórnie unormowane i wszyscy muszą mieć tak samo. A gdzie swoboda wyboru strategii wyścigowej? Im więcej zostawi się swobody zespołom, tym lepiej dla widowiska.


avatar
Piotre_k

14.12.2010 10:48

0

P.S. Rozważania dotyczące togo przepisu są zresztą chyba czysto akademickie. Bo dlaczego niby wyścig rozgrywany w normalnych warunkach miałby zakończyć się przed czasem? Ktoś pamięta kiedy ostatnia taka sytuacja miała miejsce?


avatar
FAster92

14.12.2010 12:14

0

11. neox czyli zawsze będziemyliczyli to 107 % od zwycięscy PP?


avatar
kempa007

14.12.2010 12:31

0

28. FAster92 nie liczone do czasu PP, tylko do najszybszego w Q1.


avatar
moharp

14.12.2010 14:16

0

A co z tymi cholernymi zasadami przy dublowaniu ? Znowu będzie bałagan i utrzymywanie pozycji po 10-krotnym pobycie w boksie ?


avatar
szerter

14.12.2010 16:20

0

26. Piotre_k - no a jak wszyscy zmienią opony w połowie wyścigu, a taki Kobayashi będzie chciał zmienić pod koniec tak jak w Walencji i wyścig skończy się na np. 10 kółek przed końcem? Podium za friko? Z miejsca zostałby okrzyknięty FIAbashim. 21. Bartik - wtedy sędziowie wytężają swoje mózgi i kombinują jak się da. A tak na poważnie to oceniają sytuację w jakiej do tego doszło i uwzględniają czasy z wolnych treningów, wówczas mogą dopuścić delikwenta do wyścigu.


avatar
szerter

14.12.2010 16:29

0

W punkcie 38.6 pojawił się ciekawy dopisek - otóż startując do okrążenia formującego (rozgrzewkowego), kierowcy nie mogą przekroczyć prędkości obowiązującej w alei serwisowej do momentu przejechania przez Pole Position. Widzę tu pole do popisu dla Vettela, o ile znowu nie dostanie bolidu na regularne PP :D


avatar
Piotre_k

14.12.2010 17:46

0

31. szerter: ma do tego prawo, tak samo jak ma prawo mijać linię mety w boksach po zmianie opon na ostatnich metrach ostatniego okrążenia. Jest nowy dostawca opon. Mógłby przygotować dwie różne mieszanki (a nie cztery jak dotąd), z których jedna jest w stanie pokonać dystans wyścigu, za to jest wolniejsza od tej drugiej o powiedzmy 2 sek. na okrążeniu. I rezygnujemy z konieczności użycia oby mieszanek. Niech zespoły same kombinują co im się bardziej opłaci: wlec się cały wyścig na jednych gumach czy cisnąć ile się da i zmieniać opony np. 2 razy? Ale jak znam życie FIA prędzej nakaże zmieniać opony najpóźniej do 15 okrążenia, czyli doda kolejną regulację zamiast jakąś znieść.


avatar
Piotre_k

14.12.2010 17:48

0

errata: obu mieszanek


avatar
szerter

14.12.2010 18:02

0

33. Piotre_k - ma prawo zmieniać opony kiedy mu się to podoba, ale nie ma prawa na tym korzystać w przypadku przerwania wyścigu. Natomiast możliwość minięcia mety w alei zniknęła już jakieś parę lat temu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu